Bandièra01 1180x150: Comuna de Tolosa

facebooks

Omenatge a las victimas occitanas de la Primièra Guèrra Mondiala

https://www.facebook.com/events/741982172484651/?source=1

La recomandacion Facebook d’aquesta setmana, es un eveniment anonciat dins aquel ret social.

L’11 de novembre que ven, se farà una ceremònia d’omenatge a las victimas occitanas de la Primièra Guèrra Mondiala a Aniana (Montpelhierenc), davant lo monument pacifista dels mòrts, qu’a l’inscripcion en lenga nòstra.

Un bon moment per soscar sus cèrtas commemoracions, e veire l’istòria del país amb un vejaire de país.

Vesitatz l'eveniment sus Facebook.

Jornalet es possible gràcias al sosten economic e jornalistic dels legeires e benevòls. Se lo podètz sosténer en venent sòci dels Amics del Jornalet o de l'Associacion ADÒC, o tot simplament en fasent un don, atal contribuiretz a far un mèdia mai independent e de melhora qualitat.

Comentaris

fabre murèth
3.

Aqui la peticion qu'ai facha sus Avaaz mas qu'ai perdut lo ligam. En françés. excusatz...Se la trobètz la caldrà senhar.
Potons.

A l'occasion de la commémoration du grand massacre de la première guerre mondiale de 1914 , 1918 , nous voudrions nous souvenir de la mort de centaines de milliers de jeunes languedociens dans les tranchées de la Somme ou de Verdun . Ces jeunes qui ne parlaient et ne comprenaient correctement que leur dialecte de langue d'Oc. On sait que plus d'un million d'autres sont revenus au pays estropiés . Semblables en cela à des centaines de milliers d'adolescents venus d'autres pays qui parlaient d'autres langues diverse , corse , catalan , breton, basque , créole arabe , berbère , oualofs , toutcouleurs, maliens, tchadiens, etc Ils seront fauchés par millions sans que personne ne puisse aujourd'hui en comprendre les raisons.
Aujourd'hui nos élites nous demandent de le célébrer autrement...
Et la France ne veut plus rien savoir de notre tragédie , la tragédie occitane , mais elle continue de nous soupçonner de trahison , quand nous parlons la langue des poilus , elle continue d'œuvrer pour la mort de la langue des troubadours.
Paris nous suspecte de séparatisme. De la droite à la gauche , d'un mariage contre nature ils tombent d'accord pour nous trouver étrangers. Ils auraient pu le dire avant …... que Jaurès ne soit assassiné .
En signant cette pétition , vous voudrez bien réparer cette injustice.
Signez en demandant aux jocrisses de se souvenir des atrocités de la guerre de 1914 -1918 celle d'une guerre atroce qui a frappé notre pays d'une maladie mortelle.
Signez car la diversité est la seule promesse de la richesse humaine.






  • 2
  • 0
Reinat NIÇA
2.

Un omenatge mai que meritat per aquelu paures mesquins victimas dei guèrras de Franca, en de condicions vergonhosi, e tot aquò per tornar començar vint un ans après !

  • 3
  • 0
Clorinda Grimaud
1.

Una iniciativa qu'esperavi de lònga. La memòria dei chaples per gardar Alsàcia e Lorrena germanica existe tanben en cò deis autrei : occitans, senegalés (tiralhaires) e autres.

  • 7
  • 0

Escriu un comentari sus aqueste article