CAPÇALERA2: AMICS DE JORNALET

Jornalet, gaseta occitana d'informacions

Dijòus, 17 d'agost

Actualitats

Dimenge, 13 de novembre de 2016, 03h00 Istòria

La recèrca eternala del Grasal


Comentaris Un comentari    
Marrit Flac Bon Plan bon Fabulós (5 vòtes)
carregant En cargar


Una de las relíquias mai recercadas e tanben emmanteladas de mistèri pendent los darrièrs dos millenaris es lo recipient qu’empleguèt Jèsus Crist pendent lo Darrièr Sopar e conegut tanben coma lo Sant Grasal.
 
Eternalament emmantelada d’un encastre enigmatic, aquela relíquia respectada e venerada per la crestiantat, sens cap de dobte es estada, e es totjorn, l’origina de multiplas legendas entrelaçadas que mesclan de mites e de narracions evangelicas en apareissent la majoritat dels còps dins l’encastre literari. La primièra legenda apareis pendent l’Edat mejana, quand Chrétien de Troyes, en s’inspirant de legendas cèltas, bretonas, crestianas e de la poesia trobadoresca d’Occitània, escriu un roman de 9234 vèrses que contenon una conjugason sabenta dels elements inspirators. Son òbra Perceval —tanben nomenada Le Conte du Graal— nos introdutz dins la literatura cavaleresca a travèrs d’una trama situada dins l’encastre mitic del rei Artús e de sos cavalièrs en cèrca del Grasal perque i aviá cauput lo sang de Jèsus Crist crucificat. Ça que la, l’òbra demorarà inacabada, e mai se despuèi alavetz fins a l’ora d’ara, plusors narracions seguiràn aquela linha iniciada al començament del sègle XII.
 
Mas, en realitat, foguèt Robert de Boron qu’establiguèt la relacion entre lo Grasal, lo Calici e Josèp d’Arimatèa. Segon aquel relat, Jèsus, ja ressuscitat, apareis a Josèp d’Arimatèa per li liurar lo Grasal e li ordena que lo pòrte dins l’illa de Britània. Puèi, Wolfram von Eschenbach, dins lo sègle XIII, dins son òbra Parzival, restaca lo Grasal a una font de poder illimitat dont emanan riquesa e abondància, e ne fa lo ligam amb la perfeccion divina del Paradís.
 
Mas tanben, dins qualques tèxtes de la Bassa Edat mejana, lo Grasal es transcrich coma “San Gréal” es dire, “sang reial”, en dobrissent atal una seguida d’especulacions de genre mai o mens esoteric que postulan que lo sang contengut dins lo Grasal, en realitat, èra pas lo sang del Crist mas un simbòl que fa referéncia a sos descendents. E, en seguissent aquela tradicion, d’autres autors contan tanben qu’es lo quite Josèp qu’empleguèt lo Calici per culhir lo sang de la ferida del Crist e, despuèi alara, una dinastia de gardians lo manten salve e amagat.
 
E mai los medievistas ajan pas jamai acceptat aquela teoria, l’ipotèsi es la causa de divèrsas composicions literàrias, musicalas, e quitament cinematograficas mai recentas. Coma es lo cas de l’Enigma sagrada de R. Leigh, M. Baigent e Henry Lincoln, que teoriza que Jèsus de Nazaret e Maria Magdalena aguèron de descendents que fugiguèron en Occitània en venent l’origina de la dinastia merovingiana, e que Dan Brown l’utilizèt coma argument dins son roman Lo Còde Da Vinci, o dins lo roman Òc, (www.oc-book.com) que, en plaçant l’accion en aquela enclava medievala, mòstra una autra ipotèsi interessanta sus l’interpretacion del Grasal.
 
Mas la legenda del Grasal, al delà, a fascinat dempuèi totjorn de nombroses e discutits personatges de l’istòria, dont l’istorian e medievalista alemand Otto Wilhelm Rahn, qu’après escriure son libre Crosada contra lo Grasal, ont restacava lo Grasal amb lo catarisme, foguèt obligat pels nazis d’intrar dins la societat secreta d’Ahnenerbe, en recebent lo comandament de cercar la localizacion del veritable Grasal jos los òrdres dirèctes d’Heinrich Himmler, personalitat oficiala de la ierarquia suprèma nazi del govèrn d’Adolf Hitler. Otto Rahn realiza la recèrca e, après la conclure en 1939, es trobat mòrt de faiçon misteriosa. La version oficiala dels nazis foguèt que Rhan s’èra suicidat per aver mal capitat dins sa recèrca del Grasal. Pasmens, aquel episòdi istoric, arribat en plen sègle XX, foguèt pas exempte de polemica.
 
Mas, pauc de temps après la mòrt d’Otto Rhan, lo 23 d’octòbre de 1940, estonantament Heinrich Himmler, lo que foguèt director del Burèu Central de la Seguretat del Reich, e una de las personas mai influentas d’Alemanha, anèt a l’Abadiá de Montserrat acompanhat de sos soldats. Portava amb el, en mai de l’òbra de Rhan, La cort de Lucifèr, la recèrca acabada pauc abans que lo trobèsson mòrt.
 
La rason de la vesita d’Himmler a Montserrat èra pas qu’una: s’apoderar del Grasal. Ça que la, l’abat nega davant los assistents que mantenga lo Grasal amagat. Après divèrsas menaças, dont la de destruire lo sit, l’abat rèsta ferm e refusa categoricament un còp de mai que lo Grasal siá amagat en aquel luòc. Fin finala, l’abat decidís de téner una convèrsa privada amb lo naut comandament dels SS e puèi, incomprensiblament, Himmler cèssa d’insistir e part de Montserrat amb las mans vuèjas.
 
Es verai que sabèm pas en realitat en quines tèrmes se desvolopèt aquela convèrsa, mas en tot cas los nazis jamai pus tornèron pas ni tanpauc destruguèron lo monastèri de Montserrat. Mas, del meteis biais que pendent de sègles los cercaires de tresaurs an cercat amb coratge e sens succès lo Sant Grasal a d’endreches estrategics, e tanben de las mans dels templièrs, dels catars…, lo Grasal es pas jamai estat trobat, e òm a degut fin finala se resignar a lo catalogar coma quicòm de subrenatural dins l’espèra que la sciéncia lor done de pròvas del contrari.
 
Ça que la, es tanben possible que la magia de çò enigmatic s’amague pas en cap d’autre luòc  que dins la simpla evidéncia, qu’es invisible per totas las gents desprovesidas de la sensibilitat de besonh per lo poder apreciar. Per aquela rason, aital coma los cèltas cresián que la natura èra divina, e que doncas tot çò natural podiá establir una comunicacion amb çò uman, es fòrça probable tanben que, dins l’espèra d’una nòva consciéncia globala umanizada capabla de far visibla l’evidéncia, contunharà pendent fòrça sègles l’etèrna recèrca del Grasal.
 
 
 
 
Griselda Lozano
 
 


Aqueste article es adaptat del sit del roman Òc, que fa difusion d’Occitània e de l’occitan pel public ispanofòn.





Jornalet es possible gràcias al sosten economic e jornalistic dels legeires e benevòls. Se podètz sosténer en venent sòci dels Amics de Jornalet o de l’associacion ADÒC, contribuiretz a far un mèdia mai independent e de melhora qualitat.



publicitat



Comentaris

13 de novembre 23.17h

La polida e sabenta Dòna Lozano nos indica "La primièra legenda apareis pendent l’Edat mejana, quand Chrétien de Troyes, en s’inspirant de legendas cèltas, bretonas, crestianas e de la poesia trobadoresca d’Occitània, escriu un roman de 9234 vèrses que contenon una conjugason sabenta dels elements inspirators." Se la definicion de "legenda" es plan quicòm de pensat per èsser "legit", a rason. Mas lo mite es mai ancian que l'escrit del Francés Chrétien de Troyes. Las representaci... Legir mai


Valoriza aqueste comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadeqüat   Formulari d'abús de comentari

5 -10 -20 -totes
1




Comenta

Lo comentari es estat mandat corrèctament



  Previsualiza

La direccion del Jornalet a lo drech de publicar pas los comentaris que respècten pas las nòrmas basicas d'educacion, civisme e dialòg.
publicitat

Editorial

Un vertadièr forum social occitan

Dempuèi que Patric Roux quitèt la direccion de l’Estivada de Rodés, lo festenal de las culturas occitanas a cessat d’èsser lo ponch de rescontre nacional de l’occitanitat. ...
giny

Lo temps

Mapa
  • sol Agen 27 13
  • sol Aush 28 15
  • nuvols_parcials Bordèu 24 12
  • sol Briançon 26 11
  • sol Caors 24 12
  • sol Carcassona 27 16
  • nuvols_parcials Clarmont-Ferrand 27 12
  • nuvols Confolent 21 10
  • sol Gap 33 16
  • nuvols_parcials La Canau 24 12
  • nuvols La Gàrdia 30 19
  • sol La Torre de Pèlitz 30 19
  • nuvols Limòtges 21 10
  • sol Lo Borg Sant Dalmatz 32 21
  • sol Lo Puèi de Velai 28 11
  • sol Marselha 33 21
  • sol Montpelhièr 27 21
  • sol Naut Aran 22 13
  • sol Niça 23 13
  • sol Nimes 33 20
  • sol Pau 24 14
  • nuvols Peireguers 22 10
  • sol Rodés 27 13
  • sol Tolon 32 19
  • sol Tolosa 30 17
  • sol Valença 30 13

giny

giny

Entrevista

publicitat

LATERAL1 300X250: sapiéncia



publicitat

LATERAL2 330x60: Casteth Paums

Fotografias

  • © Salça Morena

    Passeaia nucleària dal Prat (vilar de Sant Dalmaç lo selvatge) a Sant Dalmaç en passar per las baissas de Boneta e de Motiera (auta valaa de Tiniá)

  • © Laurenç Revèst

    Galaria fòto: La Gavotina marítima: Esa vielha, totplen de botigas e de toristas, 16 estatjants, 2 vielhs esascs, una gleia e un castèl arroïnat

  • Clarençac, 40en anniversari dau club taurin Paul Ricard "L'Escapaire" (07/06/2015): rossetalha, abrivada e bandida en cèucle dins lei dogas

  • © Alzear Bofièr

    Estúdios de Ràdio Lenga d'Òc a Montpelhièr. © Alzear Bofièr

  • Galhac

    Octòbre de 2012 en Tèrrafòrt de Galhac Tolzan

  • La Primada de Montsegur 2013. © Bruno Sapena

    La Primada de Montsegur 2013

  • Costiera de Gavotina marítima : Tròces de vial d'a marina de Mónego a Caboalh. © RL

    Costiera de Gavotina marítima: Tròces de vial d'a marina de Mónego a Caboalh

  • Simbèls de la vila de Niça. © Catarin Seguran

    Simbòls de Niça

  • © Laurenç Revèst

    Menton, 'a vivaroalpenca maritima

  • © Franc Bardòu

    Coserans al còr

  • Cap a las fonts autas d'Arièja. © Franc Bardòu

    Savartés. Cap a las fonts autas d'Arièja

  • Ciutat de Draoníer. © Cristòu Daurore

    Ciutat de Draoníer (Val Maira)

  • Minecraft en version occitana

  • © Laurenç Revèst

    Val de la Tiniá

  • © Franc Bardòu

    Coserans al còr

  • 'O pan de Natale monegasco ('o pan de Calenei de Mónego). © Aigolf Joan

    Concors de Nadal de Jornalet: Cossí se passan las Calendas en cò vòstre?

  • Carnaval independent de Niça. © Centre Cultural Occitan País Niçard e Alpenc

    Carnaval independent de Niça

  • Asuèlhs comengeses. © Franc Bardòu

    Asuèlhs Comengeses

  • Arriu de Grauèrs, Val de Toran.  © Xavi Gutiérrez Riu

    Val d'Aran

  • © Aure Séguier

    Carnaval Biarnés 2017

giny

Vidèos

Las mai...

publicitat

LATERAL2 300x250: Cultura Conselh Aran

giny

Sondatge

Participaràs a la Dintrada a Narbona lo 16 de setembre que ven?


13%



3%



8%



52%



23%




Vots 60 vòtes

comentaris 0

Bulletin

Se vòls recebre per e-mail los grands títols de Jornalet, abona-te

Adreiça E-mail
       
avís legal
En complir la Lei de Servicis de la Societat de l'Informacion e de Comèrci Electronic e la Lei Organica de Proteccion de Donadas (de l'Estat espanhòl) t'informam que se vòls pas contunhar de recebre lo nòstre bulletin informatiu, te pòdes desabonar a travèrs d'aqueste formulari.



Etiquetas

giny

giny


Jornalet, gaseta occitana d'informacions


Associacion entara Difusion
d'Occitània en Catalonha
(ADÒC)